Rijsoords wielerronde

zaterdag 14 mei 2016 13:00

RIDDERKERK - Eénentwintig jaar geleden, werd de eerste wielerronde van Rijsoord verreden. Ondertussen is in de voorgaande jaren de Rijsoordse ronde uitgegroed naar een evenement dat een zeer goede naam heeft opgebouwd zowel bij de wielrenners als ook bij het plubliek. Zaterdag 14 mei zal er weer voldoende veel te beleven zijn in de Rijsoordse straten rondom het sportpark 'De Kraai'. Rijsoord zal dit jaar de enige wielerronde in Ridderkerk zijn.

Hoofdsponsor Inqar Nooteboom Ridderkerk
Dit is een gerenommeerd bedrijf op het gebied van autoverhuur en shortlease.
Hiernaast zal, door het Rijsoordse wieler comité, ook op vele andere sponsoren een beroep worden gedaan. Een evenement kan niet zonder de sponsors opgezet worden.

'De Draai Rond de Kraai' op 14 mei

De organisatie zal weer een spannend programma presenteren. Om 13 uur B-amateurs/Sportklasse/Junioren van start gaan en om 14.45 uur Elite/Beloften/Amateur en Junior-vrouwen. 16.45 uur is er een live optreden van een zanger. Om 17.15 uur Elite-mannen/Beloften-mannen hun kilometers op het parcours gaan draaien. Na de prijsuitreiking is er wederom een live optreden.

Parcours wielerronde van Rijsoord

Het 1700 meter lange en zware parcours is rondom het sportpark van de v.v.Rijsoord gelegen en start op de Vlasstraat, bij de parkeerplaatsen, daar gaat het richting fietspad langs de Rijksweg naar de Mauritsweg en de finish is dan weer op de Vlasstraat.

Comité

Door de organisatie zal er de komende tijd weer veel worden gevraagd om de ronde in zijn geheel vorm te geven en zal er de komende tijd de al bestaande sponsoren en nieuwe sponsoren worden benaderd om samen deze ronde weer mogelijk te maken. Ook de organisatorische zaken zoals hekwerken, geluid, catering, enz. vragen ook de nodige aandacht. Samen met vele vrijwilligers zal daar de komende tijd de schouders ondergezet worden. Als enige wielerronde in Ridderkerk hoopt het wieler comité van Rijsoord op een druk bezet rennersveld in alle categorieën en op veel toeschouwers.