Bij de komende avondvierdaagse zijn nieuwe medailles te verdienen

Avond4daagse

maandag 30 mei 2016 18:00 tot donderdag 2 juni 20:00

RIDDERKERK - De avondvierdaagse van Ridderkerk wordt dit jaar gehouden van 30 mei t/m 2 juni. Net als vorig jaar kan er worden deelgenomen aan een dagelijkse vijf of tien kilometer. Voor beide groepen zijn er aparte routes. Aan de langste afstand kan ook worden deelgenomen door nordic walkers.

De vierdaagse heeft dit jaar als thema "rood". De organisatie hoopt dat de deelnemers, vooral op de slotavond, met zoveel mogelijk rood aan de wandel gaan. Een grote verandering is het schrappen van de drinkposten en route. De organisatie vraagt de scholen en deelnemende clubs om met de traktaties te wachten tot na de finish.

De organisatie kan de komende editie nieuwe medailles introduceren. Uitgegeven door de Koninklijke Wandel Bond Nederland (KWBN) worden nieuwe medailles voor de eerste t/m tien deelnames. Voor wie vaker heeft meegelopen blijven de nummers op de medailles bestaan. Om het lopen te vergemakkelijken zijn er dit keer in de routeboekjes naast de routebeschrijvingen ook kaartjes afgedrukt.

Op maandag 4 april start de voorinschrijving. Er kan voor € 6,-- per persoon worden ingeschreven bij kantoorboekhandel Sanders in Bolnes, Primera in Drievliet, Outdoorshop Van Os in Ridderkerk en het Snoepwinkeltje in Slikkerveer.