Filmhuis Ridderkerk  opent haar deuren

vrijdag 30 september 2016 20:30

RIDDERKERK - In theater "het Plein", Gemeentehuis,  zal op 30 september om 19.30 uur de eerste voorstelling plaatsvinden van het nieuwe Filmhuis dat op bijna elke  laatste vrijdag van de maand een film zal presenteren die er toe doet. Geen gewone film dus, maar met wat meer diepgang dan gewoonlijk. Initiatief nemer van het Filmhuis is Gilde Ridderkerk die een groep enthousiaste vrijwilligers heeft weteN te formeren. Mede door de steun van gemeente en  hotelier van der Valk is het mogelijk Riderkerk weer wat hoger op de culturele kaart te zetten.

Films met een inleiding
Herman Offringa verzorgt als eerste de inleiding van Kauwboy, een bekroonde familiefilm die imponeert door een groot thema als verdriet vanuit het perspectief van een tienjarige jongen te vertellen. De afwezigheid van de moeder heeft een verwijdering tussen de jongen en zijn vader veroorzaakt. De jongen vindt troost bij een jonge kauw. Dankzij de speciale band met de kauw en het aanpassingsvermogen dat alleen kinderen hebben, weet Jojo uiteindelijk de muur rond het hart van zijn vader af te breken.

Enkele reacties:

Wat een juweeltje van Nederlandse bodem.
Kleine film, kleine cast maar wat een meeslepend en ontroerend verhaal.
Piepjonge talentvolle cast, met name Rick Lens.
Ook de kauw is een toptalent.
Aanrader en verrassing deze film.

Prachtige en indrukwekkende aandoenlijke Nederlandse speelfilm.
Geweldig geacteerd. Een film met een boodschap.
Bijzondere is de inzet van de tamme vogel, het laat ook zien dat eens wat meer respect voor dieren zou mogen zijn. Een aanrader voor zowel het jongere en oudere publiek.

Toegangskaarten a 5 euro zijn 2 weken van te voren verkrijgbaar in de Wereldwinkel, Schoutstraat 17 en  's avonds vanaf 19 uur aan de zaal. Het aantal kaarten is beperkt.