Op 18 september start een paddenstoelencursus in Ridderkerk

Natuurlessen in de regio

Natuurvereniging IJsselmonde start in september met drie natuurcursussen. In Ridderkerk wordt een paddenstoelencursus gegeven door Frans Advocaat. Deze cursus bestaat uit drie avondlessen en drie excursies om het geleerde in de praktijk te brengen. De lessen zijn op 16 en 30 september en 7 oktober in NME-centrum "De Groene Draak". De excursies zijn op zaterdag 19 september (park Het Huys en Donck), zondag 11 oktober (Kralingse Bos) en zaterdag 17 oktober (Bergen op Zoom of Kaapse bossen). Deelname kost € 35,- voor leden van de natuurvereniging en € 45,- voor niet-leden.

Ook is aanmelding mogelijk voor een basiscursus natuur, die wordt gegeven in Rhoon. Deze cursus kent eveneens drie avondlessen (22, 29 september en 13 oktober) en drie excursies (27 september, 4 en 18 oktober). Niet-leden kunnen voor € 20,-- aan deze cursus meedoen.

Tevens op het programma staat een training voor toekomstige natuurbegeleiders voor de jeugd van Rhoon en Barendrecht. Er zijn vrijwilligers nodig om het werk van ARK Natuurontwikkeling over te nemen. De opvolgers worden getraind met twee theorie- en twee praktijkmiddagen (11, 18, 25 september en 2 oktober) Van de deelnemers wordt verwacht dat ze natuurlessen gaan geven bij de Kleine Duiker en de Koedoodzone. De cursus is gratis voor leden en € 12,50 voor niet-leden. Voor meer informatie kan men terecht bij Christa Groshart: 0180-428262 of secretariaat@natuurvereniging-ijsselmonde.nl.