Rollators gevraagd voor Georgië

RIDDERKERK - Stichting Hart voor Georgië hoopt in september weer een container vanuit Ridderkerk te laten transporteren naar Georgië. De organisatie hoopt dit keer vooral hulpmiddelen voor gehandicapten en ouderen in te kunnen laten. Vooral oude rolstoelen en overbodige rollators kan men goed gebruiken.

De stichting, die inmiddels tien jaar bestaat, heeft al duizenden voorwerpen naar Georgië mogen verschepen. Dit betrof hoofdzakelijk schoolmaterialen, verpleeghuisbedden en humanitaire goederen. Ook heeft men al honderden rolstoelen kunnen zenden, want die worden in het land node gemist. "Persoonlijk ben in Georgië  wel eens bedankt, voor een rolstoel, die bij een ander transport was gebracht. Deze vrouw kon nu met haar man wandelen, anders zat hij altijd in huis" aldus secretaris Arend den Hoedt.

De goederen die Hart voor Georgië brengt worden via de overheid verdeeld. Wie de stichting aan spullen kan helpen contact opnamen via: hartvoorgeorgie@upcmail.nl of 06 2212 0317.

Financiële giften voor de transportkosten zijn welkom op bankrekening NL95 RABO 0137.67.975 ten name van de stichting Hart voor Georgië.