Na de afscheidsdienst werden vele handen geschud door de vertrekkend predikant

Afscheid van dominee

Dominee W.Westland heeft op zondag 30 augustus jl. als predikant afscheid genomen van de hervormde gemeente te Ridderkerk-Slikkerveer. In de middagdienst in de Wilhelminakerk bediende hij het woord vanuit 2 Petrus 1:10-21 en de daaruit gekozen tekst voor de preek.

Het thema van de dienst was "Vast en Zeker!" . Dit werd ook op de kansel uitgedragen door de vertrekkend predikant: "Ik neem afscheid, maar het Woord blijft. Dat Woord is vast en zeker. Het Woord is een lamp. Hij komt met het licht van Zijn Woord." Na de dienst werd ds. Westland toegesproken door wethouder Volbregt Smit namens burgemeester en wethouders en door ds. J.H. Lammers namens het Ministerie van predikanten, de werkgemeenschap, de Algemene Kerkenraad en de Classis Dordrecht. Ook werd er gesproken door ds. W.J. Westland jr. namens de kinderen van het scheidende predikantsechtpaar en door de scriba T. Krijgsman namens de wijkkerkenraad en de gemeente. Het echtpaar Westland werd door de gemeente toegezongen met Ps. 33 vers 11. Ds. Westland was sinds 2006 aan deze gemeente verbonden en mag nu op 67-jarige leeftijd met emeritaat. Ridderkerk was zijn achtste gemeente. Hiervoor diende hij de gemeenten te Veen 1973-1977, Lunteren 1977-1982, Putten 1982-1987, Woudenberg 1987-1992, Middelharnis 1992-1996, Sliedrecht 1996-2001 en Wezep-Hattemerbroek 2001-2006.