'Ouderwets' fotowerk van Bert Mellaart

Klassieke fotografie in galerie van Ridderhof

RIDDERKERK - Tot 26 september exposeert Bert Mellaart met klassieke fotografie in 'Galerie Kleinkunst' in het Ridderkerkse winkelcentrum Ridderhof. De Ridderkerker presenteert hier bijzonder werk met historische afdruktechnieken en gelatine zilverprints op echt glas en op spiegelaluminium. Daarnaast toont de fotograaf prachtige resultaten van cyanotypie op diverse ondergronden, zoutdrukken, lithdrukken, Van Dyke bruin en klassieke bariet "Vintage gelatine zilverprints". Voor belangstellenden zijn er regelmatig demonstraties met een klassieke grootformaat platencamera.Bezoekers kunnen zich ook laten portretteren met deze klassieke camera. In de galerie zijn veel uiteenlopende schilderijen te zien. Galerie Kleinkunst geeft kunstenaars van verschillende kunststromingen een podium. De organisatie stelt kunstenaars in de gelegenheid werken tentoon te stellen en mogelijk te verkopen. De galerie in de ruimte van Ridderhof 41 is geopend op dinsdag t/m zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur.