Kleding voor Roemenië

RIDDERKERK - Na de zomerstop is het inzamelpunt van Stichting Draagt Elkander Lasten in Ridderkerk vanaf maandagavond 7 september weer geopend. Men kan tussen 19.00 en 19.30 uur overbodig geworden kleding afgeven aan de Lagendijk 78. Alle kleding die nog in goede staat is broodnodig voor de hulpverlening in Roemenië, waar men ook arme gezinnen, ouderen en kinderen een plezier kan doen met schoenen, dekens, beddengoed enz. Voor duizenden Roemenen is het bijna niet mogelijk om zelf kleding te kopen omdat ze moeten rondkomen van dikwijls minder dan € 100,-- per maand. Hiervan moeten ook de huur, energie en medische kosten worden betaald. "Een onuitvoerbare opgave. Daarom is de hulpverlening nog heel hard nodig" weet het stichtingsbestuur. Om de hoge transportkosten te betalen vraagt Draagt Elkanders Laten een bijdrage van € 1,- per zak of doos ingeleverd materiaal.

Op zaterdag 10 oktober is er in de Singelkerk een jubileumavond ter gelegenheid van het 20-jarig bestaan van Draagt Elkanders Lasten. Muzikale medewerking verlenen het jong gemengd koor Rejoice en kinderkoor De Sleutel.