Het Ridderkerkse college bezocht Hak Transport op Cornelisland

Vestiging op Cornelisland komt op gang

Het Ridderkerkse college van burgemeester en wethouders heeft onlangs een werkbezoek gebracht aan Cornelisland, het nieuwe bedrijventerrein aan de westkant van het verkeersknooppunt Ridderkerk en grenzend aan buurgemeente Barendrecht. De bestuurders konden met eigen ogen zien dat de vestiging van bedrijven op gang begint te komen. Er zijn nu drie bedrijven op Cornelisland gevestigd: Hak Transport (sinds ca. 4 jaar), het grote pakketpostcentrum van PostNL en Van Leeuwen Truckservice. Rond de jaarwisseling is een bedrijfsverzamelgebouw van Progam Invest gereed met 24 units. Dit zijn kleinschalige (kleiner dan 3200 vierkante meter) bedrijfsruimten. De gesprekken met enkele andere bedrijven over de vestiging op Cornelisland verlopen volgens de gemeente voorspoedig. Cornelisland doet een gooi naar de titel Beste Bedrijventerrein. Cornelisland is 56 hectare groot. Daarvan is ongeveer dertig hectare uitgeefbaar. Bedrijven die zich vestigen kunnen aangesloten worden op het landelijke glasvezelnetwerk.