75 euro voor mantelzorgers

RIDDERKERK - De gemeente Ridderkerk geeft dit jaar alle mantelzorgers een pluim in de vorm van een eenmalig geldbedrag van 75 euro. Zij geeft hiermee een blijk van waardering voor de langdurige en intensieve zorg die mantelzorgers geven aan één of meerdere inwoners van Ridderkerk. De Pluim voor Mantelzorgers kan tot 15 november 2015 aangevraagd worden. Om in aanmerking te komen, gelden de volgende criteria: De persoon die de mantelzorg ontvangt is een inwoner van Ridderkerk; de mantelzorger zorgt in 2015 voor een naaste die chronisch ziek, lichamelijk of verstandelijk beperkt, psychisch ziek of verslaafd is; de mantelzorger wordt niet betaald voor de uitvoering van de zorgtaken; de mantelzorger voert de zorgtaken gemiddeld 8 uur per week of meer en minimaal 3 maanden aaneengesloten uit; de zorgontvanger zou zonder de mantelzorg méér professionele zorg nodig hebben. De Pluim voor Mantelzorgers moet door de mantelzorger én de zorgontvanger gezamenlijk aangevraagd worden. Het aanvraagformulier is te downloaden via www.ridderkerk.nl, maar kan ook afgehaald worden bij de balie in het gemeentehuis en bij Karaat Ridderkerk (Schoutstraat 5). Ontvangers van de nieuwsbrief van Karaat krijgen het formulier in hun mail.