Pianiste Rosanet Groeneveld

Reünie muziekschool

RIDDERKERK - ToBe cultuurcentrum houdt op zaterdag 19 september een grote reünie voor alle (oud)docenten, (oud)leerlingen en (oud)medewerkers van de muziekschool in Ridderkerk. Het is dit jaar 50 jaar geleden dat in Ridderkerk gestart werd met de muziekschool, die laatste jaren onderdeel is van ToBe. De reünie vindt plaats in de foyer en Hofzaal van Het Plein aan het Koningsplein 3. De dag kent een afwisselend programma met veel ruimte voor ontmoeting en muziek. Vanaf 10.00 uur is er inloop met koffie en gebak. Van 11.00 tot 12.00 uur is er een concert door oud-leerlingen. Er wordt opgetreden door cursisten die na de muziekschool naar het conservatorium, zijn gegaan. Onder anderen pianiste Rosanet Groeneveld en violiste Marleen A-Tjak treden op. Docenten, huidige- en oud leerlingen vormen een ad-hoc orkest. Voor hun workshop kunnen ook instrumenten aan oud-leerlingen worden verstrekt. Aanmelden kan via: muziek01@tobe.nl. Ook de bladmuziek kan op aanvraag van tevoren worden verstrekt. Ook is er een zangworkshop onder leiding van Monica Millar. Dit onderdeel is 13.00 tot 14.00 uur. Het programma duurt tot 15.30 uur. De hele dag is Het Plein open. Er is een enorme verzameling foto's en memorabilia te zien.

Deelname aan de reünie kan bij vooraanmelding via: muziek01@tobe.nl of 088 -8885388. De kosten zijn € 10,-- per persoon (all in), contant te voldoen op de dag zelf.