Op allerlei manieren werden Franse accenten gelegd

Smakelijke dag van de Franse taal

RIDDERKERK - Op dinsdag 17 november heeft de Lyceum afdeling van het Farelcollege in Ridderkerk meegedaan aan de landelijke dag van de Franse taal en cultuur.

De leerlingen kwamen voor deze dag in bleu-blanc-rouge naar school en werd er bij de lessen Frans op een andere manier gewerkt met la plus belle langue.

Zo maakten de leerlingen in klas 1 een Franse poster over een zelfgekozen onderwerp en gingen leerlingen in klas 2 aan de slag met een opdracht over Franse muziek. In klas 3 werd ook aandacht besteed aan het kiezen van Frans in het profiel.

Afbakbroodjes

De scholieren werden allemaal getrakteerd op heerlijke Franse croissantjes, die de school had gekregen van de Délifrance. De leerlingen waren erg blij met deze sponsoring. Omdat ze deze broodjes nog zelf moesten afbakken, rook de hele school naar croissantjes en dat kwam de Franse sfeer ten goede.

In de onderbouw Lyceum werd er ook bij andere vakken aandacht besteed aan Frans. Bij gym deden de leerlingen een quiz over beroemde Franse sporters, bij Nederlands ging het over Franse leenwoorden en bij Engels ging het over de verschillen tussen Frankrijk en Engeland.

Maandag was er schoolbreed op een andere manier aandacht voor Frankrijk. Het brute terrorisme in Parijs was aanleiding voor groepsgesprekken in de klassen. Ook werd de vlag halfstok gehangen en om 12.00 uur een minuut stilte gehouden.