Sandra Verkuylen met de cheque voor stichting Marijn

Snuffelgift voor "Girl Power"

RIDDERKERK - Deze maand is uit de opbrengsten van het Snuffelpand in Ridderkerk € 1750,-- geschonken aan stichting Marijn. Deze gift zal worden besteed aan weerbaarheidstrainingen in Nicaragua. Sandra Verkuylen mocht de cheque bij de meubelshowroom aan de P.C.Hoofstraat in ontvangst nemen.

Sandra heeft zich persoonlijk kunnen inzetten voor het Marijnproject in het Midden-Amerikaanse land. Ze werkte tweeënhalve maand in het stadje Bilwi, waar ze meisjes uit sociaal-economisch zwakke gezinnen om met "Girl Power" een geweldloze kracht te worden in de eigen gemeenschap. "De Fundación Marijn is laagdrempelig. Ze werken vooral aan bewustwording, hulp bij opvoeding en opleiding van kinderen die het thuis moeilijk hebben" vertelt ze. "Girl Power" is gericht op meisjes van 11 tot 18 jaar uit vijf wijken. Zij hebben een weerbaarheidstraining gekregen tegen geweld en mishandeling. "De meisjes krijgen hierdoor meer moed en durven bij misbruik aangifte te doen." Er worden ook bijeenkomsten georganiseerd met ouders en huisbezoeken gebracht. "Waarom wordt er teveel geslagen en niet gepraat? Er is aandacht voor een positieve opvoeding en er is rechtstreeks contact met de moeders." Na de programma's van Marijn is er een duidelijke daling van de criminaliteit geconstateerd. De stichting hoopt nu ook kleine afgelegen dorpjes te bereiken. Op zaterdag 4 februari is er weer verkoop in het Snuffelpand bij het Dillenburgplein Slikkerveer. Het weer goed gesorteerde tweedehands goed wordt aangeboden van 10.00 tot 16.00 uur. Wie op zoek is naar meubels kan zaterdag tussen 10.00 en 15.00 uur een kijkje nemen in de showroom aan de P.C. Hooftstraat.