Vrouw van het jaar

RIDDERKERK - Nel van Ballegooijen is dit jaar tijdens de traditionele Seniorendag in Rijsoord uitgeroepen tot "Vrouw van het jaar".  Ze werd donderdagmiddag met deze eretitel verrast toen ze met enkele collega's van de Zonnebloem bij het jaarlijkse seniorenfeest aanwezig was. De Ridderkerkse verdiende de titel voor haar verdiensten in het vrijwilligerswerk in het algemeen en in het bijzonder haar rol als vrijwilliger voor de lokale afdeling van de Zonnebloem. Nel biedt hulp aan zieken, voert intakegesprekken met hulpbehoevenden en zet zich in voor het werven en koppelen van vrijwilligers. Ook is ze mede-organisator van de regio dagtochten en betrokken bij veel andere activiteiten van de Zonnebloem. "Al meer dan 45 jaar een instituut voor de Zonnebloem. Een super vrijwilliger" staat te lezen op de oorkonde die ze kreeg uitgereikt.