Er worden ook lege flessen opgehaald

Noodhulp voor 'Calais'

RIDDERKERK - Enkele Ridderkerkers hebben zich aangesloten bij een groep vrijwilligers die in actie is gekomen voor hulp in het tentenkamp van duizenden vluchtelingen in Calais. Mensen uit Amersfoort, Papendrecht, Ede, Ermelo, en Scherpenzeel reden in de kerstvakantie naar de Franse kustplaats om hulp te verlenen. Na hun terugkeer besloten ze om in het voorjaar nog een keer te gaan.

Hun oproep bereikte ook in Ridderkerk en al snel was er een groepje vrijwilligers die zich heeft aangemeld om mee te gaan. "Op 27 februari vertrekken we richting Frankrijk om te helpen in het vluchtelingenkamp."

Ook in Ridderkerk worden daarom nu blikken groente, kip, vis of rundvlees, houdbare melk, koffie, thee, suiker, zout en rijst ingezameld. Daarnaast zijn slaapzakken, winterjassen, ondergoed, sokken, tentzeil, scheermesjes, scheerschuim, spijkers en gereedschap welkom. "We halen lege statiegeld flessen op, om geld op te halen. Van het geld kopen we producten die hard nodig zijn" aldus Annemarije Vos.

Inleveradressen

De artikelen voor de noodhulp kunnen in Ridderkerk ingeleverd worden op drie adressen: Burgemeester Crezéestraat 137, Merel 64 en Prunusplantsoen 160. Wie wil meehelpen kan voor meer informatie mailen naar: anne_13_vos@hotmail.com of kijken op de Facebookpagina 'Noodhulp vluchtelingen – Calais'.