Kim van Vliet en Jadee Phelipa met goud en zilver

Goud voor Kim van Vliet

RIDDERKERK - Afgelopen weekend waren de tweede vervolgwedstrijden van de districtskampioenschappen waar turnsters uit Zuid-Holland-Zuid zich konden plaatsen voor de districtsfinale en de halve finale derde divisie landelijk. Turnster Kim van Vliet van OKK pakte verrassend goud bij de senioren afgelopen zaterdag, terwijl haar clubgenootje Jadee Phelipa zilver won bij de jeugd I.

Maylene Rienks wist bij de pupillen II ook een medaille te winnen door vierde te worden. Kim, die in de eerste wedstrijd negende werd, scoorde nu op alle onderdelen goed. Ze was vierde bij balk en tweede bij de overige drie toestellen. Daar kon niemand aan tippen, dus mocht ze het hoogste treetje van het podium beklimmen. Jadee, die de vorige wedstrijd goud won, moest nu de Barendrechtse Dominique Wouts voor laten gaan. Wel won ze het onderdeel balk, waar ze beide wedstrijden optimaal presteerde. Maylene was ook sterk op balk, zo sterk zelfs dat ook zij dit onderdeel won. Haar eindtotaal was 51.075. Hiermee eindigde ze net als in de eerste wedstrijd op een vierde plek, die recht gaf op een welverdiende medaille. Op www.okkridderkerk.nl is te lezen hoe het de overige turnsters van OKK is vergaan en of ze doorstromen naar de vervolgwedstrijden. Elisa van Halem was de pechvogel van het weekend. Zij kwam na haar tweede sprong over de pegases ongelukkig neer en blesseerde zich daarmee zodanig dat ze de wedstrijd moest staken.