Foto: Korfbalclub KCR kan sportpark Ridderkerk verruilen voor het Reijerpark.

Nieuwe sportlocaties op de kaart gezet

RIDDERKERK - Verplaatsing van korfbalclub KCR, de bouw van twee nieuwe sporthallen en nieuwbouw voor het Gemini College op een andere locatie. Dat zijn de meest opvallende onderdelen van het Integraal Accommodatieplan dat het college van Ridderkerk deze week heeft gepresenteerd. De investeringen in sport en onderwijs luiden ook de sloop in van de sporthallen Drievliet en De Beverbol en twee gymzalen.

De gymzalen aan de Da Costalaan en P.C. Hooftstraat worden overbodig als er op het terrein van de gemeentewerf aan de P.C. Hoofstraat een grote sporthal is gebouwd. Een tweede nieuwe sporthal is op de kaart gezet voor het Reijerpark, waar KCR haar nieuwe accommodatie moet krijgen op velden die nu niet in gebruik zijn. Daarmee zal een grote wens van de club in vervulling gaan. De vereniging heeft nu haar zaalwedstrijden op vier verschillende locaties. Volgens wethouder Volbregt Smit kan KCR op het sportpark worden ingepast zonder dat dit ten koste gaan van het bestaande groen van het Reijerpark.

De vrijkomende grond op sportpark Ridderkerk wil het gemeentebestuur benutten voor nieuwbouw van het Gemini College. Daarnaast kan er voorzien worden in de door RVVH gewenste uitbreiding van de accommodatie met extra kleedruimte en een betere toegang. Ook voor andere verenigingen zitten er verbeteringen in het vat. VV Rijsoord krijgt mogelijk al dit jaar haar gehoopte kunstgrasveld en voor de Ridderkerk Rowdies zit uitbreiding van het softbalveld in het vat. Als het binnen de bestaande budgetten kan komen er ook beachvelden voor KV Ten Donck, Saturnus '72 en SV Slikkerveer.