Truckersrit eindigt in centrum

RIDDERKERK - De truckerstocht op Koningsdag heeft dit jaar het eindpunt in het centrum van Ridderkerk. De stichting Help Eens Een Handje, die deze rit op 27 april voor de twintigste keer organiseert, kan de deelnemers en chauffeurs voor lunch en eindfeest ontvangen in de foyer en theaterzaal van Het Plein.

In voorgaande jaren was deze feestelijke afsluiting in de zaal van Jaap van der Graaf. Na het stoppen van dit partycentrum sprong hotel Van der Valk Ridderkerk voor de ontvangst in. Nu Van der Valk de exploitatie van Het Plein heeft overgenomen kan daar de finale plaatsvinden.

De start van de truckerstocht is al voorgaande jaren vanaf het terrein van het containertransferium van Groenenboom aan de Ridderhaven. Daar vertrekken om 11.15 uur meer dan 85 vrachtwagens van Ridderkerkse transportbedrijven, een brandweerwagen en de officiële Feyenoordbus van Ringelberg Touringcars. Muzikale medewerking verleent de Hooi en Strokapel. Er kunnen ± 110 verstandelijk beperkten mee. Voor meer informatie en aanmelding: www.helpeenseenhandje.nl.