De activiteiten van de Brede School zijn veelzijdig

Brede School in Ridderkerk is niet alleen leuk, maar ook leerzaam

RIDDERKERK - De Brede School activiteiten worden gezien als leuke activiteiten voor de kinderen in de gemeente Ridderkerk. Dat kinderen plezier maken, is voor de organisatie belangrijk, maar vaak is dit niet het hoofddoel. Er wordt ook van alles geleerd en ontdekt.

In dit blok is er met de leerlingen van OBS de Noord, OBS de Piramide en CBS de Wingerd wederom volop geoefend met motoriek en plezier. Kinderen konden zich inschrijven voor een keur aan activiteiten. Zo kon er op sportgebied worden meegedaan aan korfbal, voetbal, basketbal, freerunning, hiphop dans, beweegkriebels en kleuterdans. Maar ook op cultureel gebied waren er weer volop mogelijkheden. Kinderen konden bijvoorbeeld kennismaken met slagwerk en glossy's maken.

De Brede School Bolnes bestaat alweer zeven jaar. Het is in die tijd uitgegroeid van een organisatie die zes leuke activiteiten per week aanbood tot een organisatie met een compleet doelgericht en vraaggericht aanbod op het gebied van sport, cultuur, welzijn, digitale media en vrijetijdsbesteding. De kinderen uit Bolnes maken dit schooljaar kennis met onder meer Free running, Sport bonus, gitaar spelen, Fit and Move, portret tekenen, badminton, korfbal en paardrijden.

Meer weten over de Brede School en de activiteiten is te vinden op: www.bredeschoolridderkerk.nl.