De ballen gingen al aardig heen en weer bij de eerste hockeytraining

Kinderen lopen warm voor hockey

RIDDERKERK - De poging om hockey weer op de kaart van Ridderkerk te zetten is veelbelovend van start gegaan. Afgelopen week namen ruim vijftig kinderen deel aan een eerste kennismakingstraining op het kunstgras van korfbalvereniging Ten Donck. De korfbalclub hoopt samen met de andere sportverenigingen van het Reijerpark een hockeyafdeling van de grond te krijgen.

Om voldoende jeugd (en hopelijk ook ouders) voor hockey in Ridderkerk warm te krijgen worden vijf gratis trainingen verzorgd voor jongens en meisjes in de leeftijd van 5 tot 12 jaar. Deze hockeyuurtjes op het Reijerpark staan onder leiding van Thomas van de Duyn. Deze selectiespeler van hockeyclub Leonidas zocht voor de training van afgelopen week direct versterking om alle kinderen voldoende aandacht en spelplezier te kunnen bieden.

Ook voor de komende trainingen zullen meerdere begeleiders klaarstaan. Kinderen uit groep 3 t/m 8 kunnen nog aan gratis trainingen meedoen op de woensdagen 6, 13 en 20 april, elke keer van 15.00 tot 16.00 uur. Voor hockeysticks en ballen wordt gezorgd. Aanmelden vooraf is niet nodig.

Bij voldoende animo volgen na deze serie wekelijkse trainingen en kan het na de zomervakantie komen tot de eerste wedstrijden. Voor de begeleiding wordt gezocht naar (oud)hockeyers en ouders, die willen helpen om deze nieuwe club van de grond te krijgen. Belangstellenden kunnen voor meer informatie mailen naar: info@tendonck.nl.