Kunst in de bibliotheek

RIDDERKERK - In de Ridderkerkse bibliotheek is volop kunst te zien van lokale kunstenaars. In de aanloop naar de jaarlijkse Kunstroute werd donderdagavond een expositie geopend met werkstukken van deelnemers van de Kunstroute 2016 en creatief jong talent van de kinder- jeugdkunstroute KIEM. Veel meer kunstwerken zijn op 16 en 17 april op verschillende plekken in Ridderkerk te zien. Een aantal kunstenaars houdt traditiegetrouw open huis in eigen atelier. Daarnaast zijn er locaties waar kunstenaars zich gezamenlijk presenteren, waaronder Hofstede de Paradijshoeve en restaurant Ross Lovell. De jongerenkunstroute is op zaterdag 16 april met exposities in onder meer OBS De Reijer, Atelier Rondom Kleur en winkelcentrum De Werf.