Het eerste boek was voor Jaylen's oma en opa

Jaylen heeft alle reden tot lachen

RIDDERKERK - Woensdagmiddag 20 april was de boekpresentatie van het kinderboek "Jaylen lacht". De auteur en hoofdpersoon Jaylen is een jongen van 10 jaar en woont in Rijsoord. Zijn boek is een avonturenboek met diepere betekenis. Het gaat over bijzondere vriendschappen, mooie inzichten en tips om met onzekerheid of angst om te gaan.

Jaylen Ferbrache ontmoet in zijn verhalen grappige dieren waarmee hij op avontuur gaat. Zij geven zelfvertrouwen, wijze raad en bemoediging. Vol trots overhandigde de schrijver zijn eerste boek aan zijn opa en oma, die in een dierenverhaal rollen hebben als Freddy de Hagedis en Nora de Ara. Dieren uit andere verhalen zijn vernoemd naar grote broer Josh, de Slimme Slang van het Bos en fysiotherapeute Corina het rijmkapoentje, die deze dag ook in het zonnetje gezet werden. Locoburgemeester Marten Japenga gaf Jaylen namens de gemeente een mooie presse papier van het Gemeentehuis met het wapen, zodat Jaylen zich schrijvend aan zijn bureau voor een volgend boek gesteund voelt door de Gemeente Ridderkerk. Aansluitend werd met een bio-ballonnenwedstrijd een bedankje naar boven gestuurd, naar overgrootvader "Johannes de Octopus" en oom "Eddy de Eekhoorn". Toen klonk er tromgeroffel op de signeertafel en trok Jaylen het doek van de stapel boeken, waarna zich een lange rij vormde. Oma zat trots naast haar kleinzoon om de betalingen in ontvangst te nemen en Jaylen deed met een lach van oor tot oor de titel van zijn boek eer aan. Pannenkoekenhuis Oosterpark trakteerde alle kinderen op heerlijke pannenkoeken Voor meer over het ontstaan van dit bijzondere boek en bestellingen: www.jaylenlacht.jouwweb.nl.