Zangavond op 4 mei

Op woensdag 4 mei is in de Ichthuskerk te Ridderkerk-Drievliet de jaarlijkse zangavond die in het teken staat van dodenherdenking en bevrijding.

Vocale medewerking verlenen het Christelijk gemengd koor 'Canticum' uit Gouderak en Christelijk koor 'Rejoice' uit Ridderkerk. Instrumentaal wordt bijgedragen door drie jonge musici mee: Arjan Wouters (orgel en piano), Ruben Drenth (trompet) en Jan Peter Teeuw, die de koren zal dirigeren en orgel speelt.

De opening en sluiting wordt verzorgd door de heer T.R. Rietveld. Het thema van de avond is 'Vrede'. Er zijn passende liederen voor de koor- en samenzang bij gekozen.

Om 20.00 uur zijn er na de taptoe twee minuten stilte, waarna staande het Wilhelmus wordt gezongen. De avond begint om 19:45 uur. De deuren van de kerk aan het Vlietplein 1 gaan een halfuur voor aanvang open. De toegang is gratis. Wel is er bij de uitgang een collecte voor (na aftrek van de onkosten) voor het actiecomité 'Hoop voor Kinderen'.