Beweegtrio vierdaagse

RIDDERKERK - De organisaties van de Wandel-, Fiets,- en Zwem4daagse hebben vorig jaar de handen ineen geslagen en introduceerde het Beweegtrio. De opzet is om deelnemers op een laagdrempelige wijze meer te laten bewegen. Wie zin heeft om meer te bewegen kan aan alle drie de vierdaagse meedoen. De eerste is de wandel4daagse, van maandag 30 mei tot en met donderdag 2 juni. Van maandag 20 tot donderdag 23 juni volgt de fiets4daagse en als afsluiting is de zwem4daagse van maandag 4 tot en met vrijdag 8 juli. Deelnemers die aan alledrie de vierdaagse meedoen worden door de gemeente Ridderkerk in het zonnetje gezet. De commissie van de fiets4daagse is er dit jaar weer in geslaagd om lage prijzen voor de inschrijving te hanteren. Dit is mede mogelijk gemaakt door de sponsor Rabobank. Zo kan er voor vier euro al vooringeschreven worden. Via het inschrijfnummer in het boekje doet men automatisch mee aan de loting met vele leuke prijzen. Op de laatste dag van de vierdaagse worden de fietsers rond 19.15 uur feestelijk binnengehaald. Tijdens de fiets4daagse rijden enkele wethouders minstens een avond mee. Natuurlijk kan de vierdaagse niet zonder de velen vrijwilligers zoals de EHBO Rijsoord, de stempelaars en de geheime controleurs. Er is een gezinstocht van 15 kilometer, en tochten van dertig en zestig kilometer. De voorinschrijving start op zaterdag 28 mei, de start en finish is op het sportpark v.v. Rijsoord. In Barendrecht kan er ingeschreven worden bij de winkels Weypoort aan Middenbaan 87, Hiemstra Sport aan Dorpsstraat 50 en bij Lagendijk Sportprijzen aan Deventerseweg 37.