Met hulp van twee artsen en één Dokter knipte mevrouw Crezée het lint door

Meer disciplines onderdak bij Doktershuis

RIDDERKERK - Huisarts Haro den Hartog heeft na negen maanden de spreekkamer van zijn voorganger René Barnard kunnen verruilen voor het nieuwe Doktershuis aan de Vlasstraat in Rijsoord. In dit nieuwe gezondheidscentrum is voorzien in meerdere spreek- en behandelkamers. Daarnaast is er ruimte gecreëerd voor fysiotherapie en logopedie.

Het nieuwe gezondheidsgebouw werd afgelopen vrijdag feestelijk geopend. Ondanks flinke regenbuien waren veel belangstellenden op de been voor het doorknippen van het lint voor de deur. Die eervolle tak was voor mevrouw Crezée, weduwe van de voormalig huisarts van Rijsoord, diens opvolger René Barnard en Haro die vorig jaar de Rijsoordse prakijk heeft overgenomen. Dit artsenteam liet zich bij het hanteren van de grote schaar assisteren door een andere 'dokter'.

Wethouder Henk Dokter kwam er graag voor naar de nieuwe praktijkruimte. "Velen in Rijsoord zijn blij dat zich hier weer een jonge arts heeft willen vestigen en hier ook wil investeren. Nu zijn hier meerder disciplines beter bereikbaar gemaakt voor de bewoners" aldus de wethouder. Met Rijsoord als basis werkt Den Hartog wel onder de grotere paraplu van het Doktershuis Ridderkerk, waarmee onder meer het digitale patiëntenportaal gedeeld wordt. Dit maakt het mogelijk om ook online afspraken te maken, herhaalrecepten aan te vragen of met een e-consult een arts te raadplegen. In het Doktershuis Rijsoord kan men naast de diensten van de huisarts nu ook terecht voor behandelingen van Bakker & Bouter Fysiotherapie, logopedie van de Spraakfabriek en voedingsadvies en voedingsbegeleiding van diëtistenpraktijk Salar.Alle drie zijn ook op andere plekken in Ridderkerk werkzaam.