Slagwerkleerlingen van ToBe spelen zaterag in verschillende samenstellingen (foto Tim Leguijt)

Muziekleerlingen in Plein

RIDDERKERK - De afdeling Muziek van ToBe Ridderkerk sluit het seizoen op zaterdag 25 juni af met "Muziekspanning" in Het Plein. Verspreid over de dag worden met de cursisten zeven concerten verzorgd en kan men 'op de koffie' bij de docenten.
Het eerste concert is van 10.00 tot 10.45 uur met leerlingen op harp, gitaar, piano en orgel. Om 11.15 uur begint met BOEM! een slagwerkconcert in combinatie met zangleerlingen. Slagwerkers komen ook aan bod van 12.30 tot 13.15 uur naast het Muziekspanning Orkest.
BOEM! is een project van docent Peter Lahay, die slagwerk- en drumleerlingen in verschillende formaties laat samenspelen. Het orkest voor dit uur is een projectorkest met kinderen die vier weken geoefend hebben op muziek van Bach.
Om 14.00 uur begint een concert met hoornmuziek en een presentatie van de cursus "Kies een instrument". Het Ripasso Gitaarensemble en het Sax Collective spelen van 15.15 tot 16.00 uur. Vanaf 16.30 uur komt het programma voor rekening van ToBe's Barokensemble en leerlingen op viool en cello. Het laatste concert is van 19.00 tot 20.15 uur met de klanken van hobo, dwarsfluit, Popschoolbands en de Banana Blues Band.
Alle optredens vinden plaats in de Hofzaal van Het Plein aan het Koningsplein 3. De kaarten voor de concerten kosten € 2,50 en zijn verkrijgbaar aan de deur. Voor meer informatie: www.tobe.nl.