De Bosweide schenkt speelgoed voor Verjaardagstas

RIDDERKERK - OBS De Bosweide in Bolnes heeft onlangs de Kledingbank Ridderkerk erg blij gemaakt met heel veel speelgoed. Kinderen van deze school hebben speelgoed ingezameld wat gebruikt kan worden voor de Verjaardagstassen van de kinderen die ingeschreven staan bij de Kledingbank Ridderkerk.

Heel veel tassen, dozen en zakken met speelgoed werden afgelopen maandag opgehaald nadat twee weken lang ouders van de Bosweide werd gevraagd speelgoed te doneren voor dit doel. De Kledingbank heeft binnen hun bestand 260 kinderen ingeschreven die door financiële omstandigheden gebruik moeten maken van deze voorziening. Veel ouders van deze kinderen hebben niet de mogelijkheid cadeaus te kopen voor de verjaardag van hun kind. Dit omdat ze een zeer laag inkomen hebben. Dit kan zijn door werkloosheid, een scheiding, maar ook doordat het gezin in de schuldsanering zit en rond moet komen van leefgeld. De reacties van ouders en kinderen zijn hartverwarmend. Ze zijn blij dat ze zich geen zorgen over hoeven te maken en dat de chips die is bijgevoegd uitgedeeld kan worden op school. Speelgoed dat binnenkomt wordt schoongemaakt en er wordt bekeken of het heel of compleet is. Voor de verdelen wordt gekeken naar de leeftijd van de jarige. Rian Konijnendijk (leerkracht groep 5) van De Bosweide heeft al aangegeven deze inzameling jaarlijks te willen doen.