Hartverwarmende steun voor Armin

RIDDERKERK - In gesprek met Armin Wessel, geeft deze aan overdonderd te zijn door de steun en donaties direct na het opstarten van zijn crowdfunding. Met alle giften en acties is inmiddels ruim 43.000 euro bijeen gebracht. Dat is nog niet de benodigde 65.000 euro, maar met een lening zal de Ridderkerker deze maand al naar Mexico kunnen voor zijn stamcelbehandeling.

Bij Armin is in 2014 een primair progressieve vorm van MS geconstateerd. Dit heeft er sinds begin 2015 al toe geleid, dat hij volledig rolstoelafhankelijk is. In Nederland is hij met deze vorm van MS feitelijk direct al uitbehandeld. De progressie en invaliditeit die de ziekte teweegbrengt, voorspelt een donkere toekomst. Als de MS zich in deze snelheid voort zal blijven zetten, heeft dit waarschijnlijk dramatische gevolgen.
Het jonge gezin van Armin, bestaande uit zijn vrouw Monique, hun dochter Demi van 15 jaar en hun zoon Donny van 11 jaar, heeft er alles voor over om de ziekte en daarbij behorende achteruitgang, minimaal tot stilstand te brengen. De hoop is gesteld op de behandeling in Mexico, maar die wordt door de zorgverzekering niet vergoed.
Daarom is men vijf weken geleden een actie "Opgeven is geen optie"begonnen om geld in te zamelen. Wat er daarna gebeurde ontroerd het hele gezin. Uit allerlei hoeken is spontaan geld gestort, ook van onbekenden. Ook begonnen mensen in Ridderkerk en daarbuiten spontaan met verschillende acties, waaronder taartenbakken, een sponsorloop, meerdere bingo's, Zumba dansen en het opzetten van de website www.helparmin.nl. Ook kwamen er donatiebussen in winkels, folders en reclameborden om de aandacht te vestigen op de actie.
Teveel om allemaal op te noemen. Hartverwarmend, zegt Armin Wessel dan ook met tranen in zijn ogen.

Overweldigend
Zoals Armin zelf ook aangeeft. "Het is zó overweldigend, maar we zijn er helaas nog niet. Het is ook zo'n aanzienlijk bedrag."
Er zijn gelukkig nog steeds lopende acties en dat is ook hard nodig. Wat inmiddels wel vaststaat, is dat hij behandeld gaat worden in Mexico! Zondag 17 juli vertrekken Armin en zijn vrouw Monique ter behandeling voor vier weken naar Mexico. "Voor ons geld, hoe eerder hoe beter. Dus hebben wij die kans met beide handen aangegrepen."
Het is snel, maar mede mogelijk gemaakt dankzij de inmiddels binnengekomen donaties. Wel is duidelijk dat het geleende geld om het gat te dichten ook betaald moet worden. De crowdfunding moet daarom dus doorlopen. "Uiteindelijk krijg je wel weer hoop door de vrijgevigheid van de mensen, waarvan zelfs volstrekt onbekenden. Als je dan ervaart dat mensen dit allemaal voor jou over hebben, dan word je er echt stil van."

Dankbaar
"Wij kunnen onmogelijk iedereen persoonlijk bedanken. Daarom willen we ook van deze gelegenheid gebruik maken om nu alvast alle mensen zó ontzettend te bedanken voor hun geweldige steun en inzet. Daarnaast willen wij alle toekomstige donateurs alvast hartelijk bedanken. Ook de mensen die zich tijdens ons verblijf in Mexico onvoorwaardelijk blijven inzetten, op wat voor manier dan ook, ontzettend bedankt. Zonder ieders hulp, was dit nooit en te nimmer mogelijk geweest!"

Armin en Monique zullen hun uiterste best doen iedereen op de hoogte te houden over het verloop via: www.helparmin.nl en via de Facebookpagina Opgeven Is Geen Optie.