Dennis Nichelmann (41)

Waar kennen we jou van?

Ik werk al 27 jaar bij de supermarkt op het Dillenburghplein. Sinds drie jaar is dit een Albert Heijn. Het begon ooit als een Spar. Ik werk als teamleider van de kassa.

Kom je vaak mensen tegen die jou 'ergens' van kennen?

Ontzettend vaak. Zelfs tijdens mijn vakantie in Egypte en in Parijs.

Hoe is jouw gezinssituatie?

Ik ben getrouwd met Nancy en samen hebben we twee kinderen. Joey van 12 jaar en Claudia van 6 jaar.

Waar heb je voor het laatst heel hard om gelachen?

Ik lach enorm om cabaret, ik vind ze bijna allemaal goed. Ik ga ook graag naar het theater om cabaret te zien. En van de week stond Joey te headbangen met zijn te lange haar. Je had er bij moeten zijn, maar het was heel grappig.

Wat is je mooiste jeugdherinnering?

Het buitenspelen. Ik woon al mijn hele leven in Ridderkerk. We speelden met een grote groep buiten van busje trap tot aan besjes schieten en tennissen tegen de kerkmuur.

Wanneer was je het gelukkigst?

Toen mijn kinderen geboren werden, voelde ik dat ons gezin compleet was. Dat kan je toch wel de gelukkigste periode uit mijn leven noemen.

Waar heb je een traan om gelaten?

Lachend: Toen Feijenoord verloor. Ik heb niet zo vaak verdriet, dus ik kan zo snel niets bedenken.

Waar kijk je naar op televisie?

Ik kijk graag naar de serie NCIS, gezellig samen met Nancy.

Welke toekomstdromen heb je nog?

Eigenlijk heb ik alles al. Vrouw, kinderen, huis en een staanplaats op de camping. Ik zou nog wel eens naar New York willen en op safari in Kenia.

Waar word je verlegen van?

Ik ben niet zo snel verlegen.

Wat is jouw grootste talent?

Klantvriendelijkheid. Ik zorg ervoor dat de klanten altijd met een glimlach de winkel uit gaan.

Hoe sta je 's morgens op?

Ik heb reuma, dus vrij moeilijk. Het duurt even voordat ik op gang ben gekomen. Toch neem ik altijd de trap naar beneden, terwijl we een stoellift hebben. Ik ontbijt niet. Ik weet het, dat is niet goed. Mijn kinderen ontbijten wel altijd hoor. Ik begin meestal om zeven uur met werken, dus dat betekent dat om 6.45 uur de wekker gaat. Een keertje snoozen en dan hup vrolijk de dag beginnen.

Wat zijn je hobby's?

Sinds een jaar of zes hebben we metaaldetectoren. Het is een ontzettend leuke hobby. In de weilanden waar we meestal zoeken, vinden we de leukste dingen. Van Romeinse munten tot kogels en speerpunten. We hebben een vitrinekast in de woonkamer staan met al onze vondsten. Het mooiste wat we ooit vonden was een ring met een diamant. Of deze ring waarde heeft, weten we niet.

Het leuke is dat ik ooit een trouwring van een klant heb terug gevonden. Ik vind toevallig haar gesprek op en heb met de metaaldetector helpen zoeken. Na anderhalf uur was de ring terug bij de eigenaar.

Wat zijn je angsten?

Dat er iets met de kinderen gebeurt.

Wat vind je stom?

Dat er voor het kinderdagverblijf in mijn wijk altijd hondenpoep op de stoep ligt. Dat vind ik zo stom en daar erger ik me ook aan. Ik vind Geer & Goor ook stom. Jammer genoeg kijkt Nancy daar graag naar.

Naar welke muziek luister je graag?

Top 40 muziek en ik luister graag naar 538.

Wat staat er in het laatste What's Appje dat je hebt gekregen?

Ik kreeg een foto toegestuurd van mijn collega met daarop een 2 euromunt afgebeeld uit Finland, 2004. Ik spaar munten uit alle verschillende landen en de verschillende jaartallen. Deze had ik nog niet. Zij wilde weten of ik deze al had.

Wat is je favoriete quote?

Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden.
Deze gebruik ik vaak op mijn werk als klanten de vraag beginnen met: Het is misschien een domme vraag, maar…..

Ook iemand opgeven voor deze rubriek? Mail naar astrid@baruitgeverij.nl