Kinderen kunnen hun eigen Dummie de Mummie maken

Mummie leeft in bibliotheek

RIDDERKERK - In de zomervakantie is er van alles te doen in Bibliotheek Ridderkerk. Bijvoorbeeld de Dummie de Mummie dagen met creatieve en uitdagende activiteiten rondom de populaire boekenserie van Tosca Menten.

Kinderen van 8 tot 12 jaar kunnen in de bibliotheek meedoen met een speurtocht, een extra groot kwartetspel en lastige hiërogliefenwoordzoekers oplossen. Wie liever creatief bezig is, kan een mooie kleurplaat of een eigen Dummie de Mummie poppetje maken. Voor de echte fans die er dan nog steeds geen genoeg van hebben, zijn er de boeken en verfilmingen op DVD. Voor alle deelnemers staat er iets te drinken en iets lekkers klaar. Ook zijn er mooie prijsjes te winnen, de winnaars worden aan het eind van de Dummie de Mummie dagen bekend gemaakt. De Mummie-activiteiten zijn van 26 t/m 29 juli tijdens de openingsuren van de bibliotheek.Deelname is gratis. Vooraf aanmelden is niet nodig.