Open dag Kijfhoekkerk

ZWIJNDRECHT - De Kijfhoekkerk heeft op zaterdag 6 augustus de een na laatste open dag van dit seizoen. Belangstellenden zijn welkom tussen 12 en 16 uur.

Jan Simon Huijser zal een muzikale bijdrage op het orgel verzorgen. Jan Simon Huijser is geboren in Ridderkerk en momenteel organist van de hervormde kerk in Renkum. Hij zal het orgel bespelen van 14 tot 14.30 uur en van 15 tot 15.30 uur.

Kees Brinkman van het Historisch Genootschap Heerjansdam is ook aanwezig om alle vragen over de historie van de Kijfhoekkerk en omgeving te beantwoorden. Piet de Penning helpt iedereen op weg die wat meer te weten willen komen over de stamboom van de familie.

In samenwerking met het I.V.N. afdeling Zwijndrecht zal er om 13 uur een natuurexcursies bij de kerk van start gaan. Een gediplomeerde natuurgids zal de gasten door het prachtige gebied van de Munnikendevel rondleiden, op deze manier is de cultuur en natuur prima te combineren.

Alles is gratis inclusief een consumptie, al is een vrijwillige bijdrage ter bestrijding van de onkosten en het in stand houden van de kerk natuurlijk altijd van harte welkom.