Vier vismiddagen voor de jeugd

Dit jaar worden er met de jeugdviswedstrijden van de Stichting Evenementen Ridderkerk (SER) twee nieuwe wateren opgezocht. De organiserende werkgroep heeft nieuwe hengelplekken gevonden in Drievliet en Slikkerveer.

Op maandag 1 augustus is de eerste vismiddag bij de vijver naast de Christus is Koning Kerk aan het Dillenburgplein in Slikkerveer. Dinsdagmiddag 2 augustus is het viswater aan de Rijnsingel in Bolnes. Een dag later gaan de dobbers uit bij de Rembrandtweg in Ridderkerk. De laatste wedstrijd is op donderdag 4 augustus bij de Paltrokmolen, maar dit keer op het gedeelte tussen het Oosterpark en de Pelikaan. "We hebben goede afspraken met de gemeente gemaakt over het baggeren en maaien. Er wordt rekening met onze wedstrijden gehouden, dus we moeten iedereen een goed plekje kunnen geven" zegt werkgroepsvoorzitter Piet den Boer. Voor de begeleiding en het meten van de vangsten zullen weer vrijwilligers van hengelsportvereniging De Waal paraat staan.

Alle wedstrijden zijn van 14.00 tot 15.30 uur. Inschrijven kan ter plekke vanaf 13.00 uur. De visplekken worden weer gemarkeerd met groene SER-vlaggen. Deelname kost € 1,-- per keer. Iedereen die een vis verschalkt (hoe klein ook) mag iets kiezen van de prijzentafel, die opnieuw gevuld wordt door Hengelsport Rotterdam. Elke middag staan er ook drie bekers klaar voor de drie beste vissers van de dag. Deelname staat open voor jongens en meisjes t/m 14 jaar. Belangrijk advies voor de ouders van de vissende jeugd: kies voor een klein haakje en een kleine dobber. Daarmee heeft men meer kans op een vangst. Ook moet een handdoek mee om (voor de vis) natte handen te kunnen maken.