Cursus sportfotografie

RIDDERKERK - Op dinsdag 6 september start in Ridderkerk de basiscursus sportfotografie, gegeven door de ervaren sportfotograaf Robert Vos. Tijdens deze cursus gaan de deelnemers de uitdaging aan om snel bewegende sporters in verschillende disciplines te fotograferen.
Robert begeleidt de deelnemers en leert hen de fijne kneepjes van het vak. Hij heeft ruim 25 jaar ervaring als sportfotograaf. Eén van de hoogtepunten in zijn carrière was de foto is die hij maakte van zwemmer Maarten van der Weijden met Pieter van den Hoogenband na afloop van Maarten´s gouden race tijdens de Olympische Spelen in Bejing. Met deze foto won hij de Zilveren Camera 2009.
De cursus wordt gepresenteerd in de fotostudio van Roelie ´t Jong aan de Koninginneweg 150 en bestaat uit zes lessen, die gegeven worden op 6 september, 20 september, 4 oktober, 18 oktober, 1 november en 15 november. Tussendoor is er voldoende ruimte om ´huiswerk´ te maken.
Van de deelnemers wordt verwacht dat ze al enige kennis hebben van de basisbegrippen van de fotografie, fotograferen met een spiegelreflexcamera en en in het bezit zijn van een telelens. De cursus kost € 150,00 per persoon. Meer Informatie is te vinden op de website van Roelie ´t Jong, www.roelietjong.nl en op de website van Robert Vos, www.fotorobertvos.nl. Aanmelden kan bij Roelie ´t Jong via mail info@roelietjong.nl of 06 55 88 59 80.