Oud keukenkastje als "minibieb"

RIDDERKERK - Ook in Bolnes is nu een "minibieb". Beb van Balen gaf een nieuwe bestemming aan een oud keukenkastje, waarin ongeveer 35 tot 40 boeken passen. "Ik heb het in andere plaatsen gezien en dacht wat een leuk idee. Zo kunnen meerdere mensen mijn boeken lezen en er zolang over doen als ze willen. En als ze het boek wensen te houden is dat ook geen probleem" aldus de initiatiefneemster, die haar minibieb heeft geplaatst aan de buitenkant van de voortuin aan de Transvaalstraat 8. De gebruikers het fris geverfde kastje worden met een briefje uitgenodigd om boeken te pakken of er zelf boeken bij te zetten. Zo kan men gratis van een boek genieten of een ander kosteloos leesplezier bezorgen. Beb hoopt er veel buurtbewoners een plezier mee te doen.
Het is de vierde minibieb in Ridderkerk. Kastjes met gratis boeken zijn ook te vinden aan de Ringdijk 216 (tussen de Gildetunnel en gemeentepost) in Slikkerveer, Pruimendijk 101a in Oostendam en Rijksstraatweg 150 in Rijsoord.