Topdrukte in twee tenten

RIDDERKERK - De eerste dag van de tentweek in Slikkerveer waren er 230 kinderen te vinden in het Electopark. En 's avonds schoven er ook heel veel tieners (13 plus) aan tafel met een barbecue.

Een bomvolle tent was er ook woensdagmiddag bij het optreden van toneelgroep Wink. Woensdagvond was de tent ook goed bezet met jongeren en ouderen (veel mannen) die kwamen luisteren naar het levensverhaal van oud kickbokskampioen Joop Gottmers.
Traditiegetrouw hadden de vrijwillige pannenkoekenbakkers het vrijdagmiddag druk voor de smakelijke afsluiting van de tentweek. Het smullen werd afgewisseld met het zingen van onder meer het themalied dat de kinderen in de tent hadden geleerd met een steeds terugkerend reffrein: "Ga naar huis! Klim uit de boom. Laat de Heere Jezus binnen. Kom maar gauw! Heel gewoon" naar aanleiding van het Bijbelverhaal van Zacheus.
Op de slotavond met de ouders en overige belangstellenden bleek de sketchgroep na deze intensieve week nog in topconditie. Zondagmorgen vond er in de Wilhelminakerk een afsluitingsdienst plaats. In deze dienst hebben de kinderen het themalied en enkele andere liedjes uit de tent gezongen. Deze dienst is ook op www.wilhelminakerkslikkerveer.nl nog te beluisteren en er staan veel leuke foto's en filmpjes van deze hele tentweek op de site.