Zonnekind brengt kinderen in balans

RIDDERKERK - Op dinsdag 6 september gaan de lessen kids do en tien do bij het Zonnekind in Ridderkerk weer van start. Het Zonnekind is ontstaan vanuit het gevoel dat het onderwijs in Nederland niet helemaal in balans is. Kinderen leren rekenen, schrijven en andere mentale vaardigheden. Over het 'mens-zijn' wordt echter nauwelijks iets geleerd. "Wij geloven dat wanneer er meer aandacht is voor de kwaliteiten en het emotionele welzijn van een kind, dat dit werkelijk kan bijdragen aan een onbezorgde schooltijd met gelukkige kinderen" aldus de oprichters van Stichting het Zonnekind.
In hun programma zijn verschillende elementen uit bewezen methodieken samengebracht. De oefeningen uit dit programma zijn interactief, creatief en fysiek, zodat kinderen met uiteenlopende leerstijlen zich ermee kunnen verbinden. Voor kinderen en jongeren zijn verschillende toepassingen ontwikkeld. Er is een groep van kinderen tot 12 jaar en een groep jongeren tot 18 jaar. Omdat er gewerkt wordt met aikido technieken, kunnen de deelnemers twee keer per jaar examen doen voor het behalen van een band. Ouders hebben een actieve rol. Om het geleerde te integreren in het dagelijks leven thuis en op school worden maandelijks ouder-kindlessen gehouden. Tevens geeft het Zonnekind de cursus Krachtig Ouderschap. Deze cursus is speciaal ontwikkeld voor ouders en werkt met dezelfde principes (aikido techniek gecombineerd met deugdentaal) als de cursussen die aan de kinderen en jongeren gegeven worden.
De lessen worden gegeven op dinsdagmiddag en –avond. Voor meer informatie: www.het-zonnekind.com of info@het-zonnekind.com.