TukTuk ijs nu ook verkrijgbaar in salon

RIDDERKERK - Naast zijn bekende gele tuktuk verkoopt Leo Nooteboom nu ook zijn ijs in winkelcentrum Ridderhof. Hij kan daar meer smaken van zijn Italiaanse ijs aanbieden en verkoopt nu ook goede koffie.
Met "TukTuk IJs" rijdt de Ridderkerker nu zijn vierde seizoen. "Maar met ijs rondrijden kan alleen maar in de zomer. Nu heb ik er iets bij voor het hele jaar. Naast ijs wil ik hier ook komen met gebak, taartverkoop en in de wintermaanden warme soep" zegt de ijsverkoper.
Nu ligt de hoofdmoot nog op ijs. De salon van TukTuk biedt keus uit 24 smaken. Als het seizoen voorbij is wordt dit teruggebracht tot 14 smaken. Dat zijn er overigens nog altijd meer dan er in de tuktuk passen. Nooteboom rijdt steeds naar de wijken met tien smaken aan boord: "Zes vaste smaken en vier smaken die steeds wisselen. Want er zijn altijd mensen die steeds weer iets anders willen proberen."
De vitrine van de salon is van originele Italiaanse makelij en biedt de condities om het ijs op de juiste kwaliteit te houden. Naast het ambachtelijke ijs worden de koffieliefhebbers verwend met koffie van Red Beans. Als "coffee to go" kan men onder meer cappuccino, espresso, americano, latte en koffie verkeerd krijgen. "Ik wil daar natuurlijk heel graag ijskoffie aan toevoegen. Momenteel ben ik aan het experimenteren om de lekkerste variant te krijgen" aldus Nooteboom.
IJssalon TukTuk is open op dinsdag t/m zaterdag van 8.00 tot 17.00 uur plus de koopavonden tot 21.00 uur. Waar de mobiele versie rijdt is te volgen via de Facebookpagina. Er is gps aan boord zodat men kan zien waar de tuktuk is.