Zingen met kinderclub

"The Voice of de Fuik" is al jaren een populaire activiteit van Sport en Welzijn in Ridderkerk. Dat vroeg volgens jongerenwerker Fariesh Abdoelrahman om een vervolg voor de jongens en meisjes die graag zingen.
Hij lanceerde daarom afgelopen zomer de Quardin Kids Club, een lokale zang- en dansgroep voor kinderen tot dertien jaar. Met een eigen nummer hebben ze inmiddels hun eerste videoclip klaar. Fariesh organiseert de kinderclub los van Sport en Welzijn, maar werkt wel samen met het jongerenwerk. "Ik zie het als een pilot. Als dit een succes wordt kan dit een reguliere activiteit worden" aldus de initiatiefnemer.
Met de zangclub kan de jongerenwerker ook zijn ei kwijt als tekstschrijver en muzikant. Hij werkt al samen met een muziekschool in Barendrecht, waarvoor hij kindernummers heeft geschreven. Daar worden binnenkort opnamen van gemaakt. Voor de Quardin Kids schreef hij de tekst en muziek voor het nummer "Zomer". Na het instuderen van dit lied werd een kleurrijke clip opgenomen op drie locaties in Ridderkerk. Het resultaat is hieronder te bekijken op het YouTube kanaal van de kinderclub.
De bijna vijftien leden van de zanggroep zingen niet alleen. Ook maken ze vlogs waarmee ze het buitenspelen promoten. Ze laten met hun eerste filmpjes zien hoe ze verstoppertje spelen met busje trap, stoepranden en lol beleven met flessenvoetbal: "Kinderen zijn tegenwoordig vooral in de weer met hun iPad of mobieltje. Wij laten zien dat ook buitenspelen heel leuk kan zijn."