Een kinderboek met een verhaal

RIDDERKERK - Vandaag is de expositie een kinderboek met een verhaal geopend.

Er zijn veel oude kinderboeken en persoonlijke herinneringen van 65 Ridderkerkers te zien. Heel bijzonder is de verzameling boeken van schrijver W.G. van der Hulst.

Met de boeken en persoonlijk verhalen is een wisselexpositie samengesteld die te zien is van 21 september t/m 12 november. "De titel is niet voor niets 'Een kinderboek met een verhaal'. De boeken vertellen ons over hoe het vroeger was. De verhalen laten ons zien wat de boeken betekend hebben."

De officiële opening was vrijdagmiddag 23 september om 1 uur. Netty van Rotterdam belichtte de geschiedenis van het kinderboek en er werden een aantal bijdragen voorgelezen.

Bezoekmogelijkheden zijn er deze maand op woensdag, donderdag en zaterdag tussen 13.30 en 16.30 uur en op vrijdag van 18.30 tot 21.00 uur. Met ingang van oktober vervalt de openstelling op de vrijdagavond. Er voor in de plaats komt de vrijdagmiddag, net als de andere openingsmiddagen van 13.30 tot 16.30 uur.