EHBO-vereniging start met nieuwe cursussen

RIDDERKERK - EHBO-vereniging Ridderkerk start op 1 oktober met een nieuwe cursus Eerste Hulp. Op 4 oktober start de reanimatietraining. Bij beide cursussen is nog plaats voor enkele deelnemers.

Tijdens de cursus Eerste Hulp worden de belangrijkste beginselen van eerste hulpverlening geleerd en wordt veel geoefend met praktijksituaties. Uitgangspunt bij deze cursus is de 27ste druk van Het Oranje Kruisboekje. Het Oranje Kruis is al vele jaren dé autoriteit op het gebied van eerste hulpverlening. Een stevige theoretische basis, veel praktijkonderwijs en onafhankelijke examinering kenmerken deze cursus. Nieuw dit jaar is dat cursisten ook leren hoe eerste hulp verleend moet worden aan kinderen. Deelnemers worden zo opgeleid tot een allround hulpverlener.

De AED- en reanimatietraining is een korte cursus waarbij de cursisten leren hoe zij moeten reanimeren, zowel met als zonder AED. Deze training wordt verzorgd in samenwerking met de Nederlandse Hartstichting, overeenkomstig de richtlijnen van de Nederlandse Reanimatieraad.

Meer informatie is verkrijgbaar via www.ehbo-ridderkerk.nl. Op deze site is tevens een inschrijfformulier te vinden.