Drie Ridderkerkse deelnemers bij Kunstroute Barendrecht

RIDDERKERK - Komend weekend is Kunstroute Barendrecht. Van 11 tot 17 uur kunt u op vele locaties allerlei soorten kunst bewonderen. Dit jaar zijn er drie gastexposanten uit Ridderkerk. Conny Pols toont haar bijzondere keramiek bij Paul Bernhard, een dichter fotograaf, die op Noldijk 114 exposeert. De textiel en plastic sculpturen van Elly Smelik zijn te zien  bij Irka Stachiw. Zij maakt objecten van verf en kunststof.

Erna Wouters laat haar hoeden zien bij Paul Casteijn, op Noldijk 126. Dit is een prachtig locatie vertelt Erna. De stijlvolle Zuid Hollandse boerderij ligt tegen Rijsoord aan. Ans de Bruin had mij uitgenodigd. Heel bijzonder is dat zij special zijde schilderijen heeft gemaakt met figuren die een hoed of een sluier dragen. Een prachtige elkaar verstekende kombinatie vertelt Erna enthousiast. Naast hoeden zijn er ook tassen, bandeaus, haarbanden en fascinators en haardecoraties te bezichtigen en te passen. Want je weet pas hoe een hoed staat en voelt als je hem op hebt gehad!

Ook de videoclub en Jaap Booster  exposeren op deze geweldige locatie.

Meer info via de website www.kunstroute.nl.