Gift voor school in Ethiopië

RIDDERKERK - Uit de opbrengst van het Snuffelpand hebben de Ridderkerkse Vrouwen voor Vrede 1500 euro geschonken aan stichting Gaan en Doen. Met dit geld wordt bijgedragen aan de bouw van een school in Ethiopië. Vijf jaar geleden presenteerde het Snuffelpand hiervoor ook een cheque.
Met de bouw van de school in Aleltu werd in 2011 begonnen. Er worden in fases stukken bijgebouwd. In het onderontwikkelde dorpje, zo´n 60 kilometer van hoofdstad Addis Abeba, gaan nu 225 kinderen naar school. Het bouwen van de school wordt onder professionele begeleiding door de Ethiopische bevolking, en met name door de inwoners van Aleltu, zelf gerealiseerd. Stichting Gaan en Doen financiert met giften en sponsorgelden de bouwmaterialen die ter plaatse worden aangeschaft. "We bieden kinderen zo een eerlijke kans op onderwijs en er wordt werkgelegenheid gecreëerd voor de plaatselijke bevolking" aldus bestuurslid Amare Bilate, die eerder in Ridderkerk bekendheid kreeg door het inzamelen van instrumenten voor zijn voormalige muziekschool in Ethiopië.
Verkoop
Op zaterdag 1 oktober is de maandelijkse verkoop in het Snuffelpand. Er zal weer veel 'nieuw' tweedehands goed in de winkel bij het Dillenburgplein. De verkoop is van 10.00 tot 16.00 uur. Wie op zoek is naar gebruikte meubels kan tussen 10.00 en 15.00 uur een kijkje nemen bij de opslag aan de P.C. Hooftstraat.