Tandartsbezoek voor minima

RIDDERKERK - Ook minima in Ridderkerk kunnen nu naar de tandarts, zonder angst voor een hoge rekening. Het tandartsbezoek voor mensen met een smalle beurs is mogelijk gemaakt door Tandartspraktijk Totaal in samenwerking met Kledingbank en Food Company Ridderkerk.

Tandartspraktijk Totaal is een sinds februari in Ridderkerk gevestigde praktijk met de doelstelling voor iedereen tandheelkunde te verzorgen. Helaas zien we in de maatschappij dat het niet voor iedereen mogelijk is om periodiek naar de tandarts te gaan, laat staan om grotere behandelingen te laten verrichten. Tandartspraktijk Totaal heeft daarom contact met de gemeente Ridderkerk, de Kledingbank en de Food Company opgenomen om een tandartsbezoek voor iedereen mogelijk te maken.

Miriam Renzen, die zich al jaren voor de minima inzet met de Kledingbank en Food Company, vindt het belangrijk dat ook deze groep gewoon naar de tandarts kan: "Een bezoek aan de tandarts hoort voor iedereen toegankelijk te zijn. Dit geldt dus ook voor mensen die het minder makkelijk hebben."

Klanten van de Kledingbank en Food Company kunnen nu een gratis controleafspraak maken bij Tandartspraktijk Totaal, zodat zij een indicatie kunnen krijgen over de status van het gebit.

Dan wordt duidelijk wat er moet gebeuren. Daarna wordt gekeken wat het zou gaan kosten en hoe de kosten kunnen worden betaald. Misschien heeft men al een zorgverzekering die de kosten dekt of kan men beter gebruik maken van de uitgebreide collectieve zorgverzekering van de gemeente. Zonodig kan er bij de gemeente ook gekeken worden of men in aanmerking komt voor Bijzondere Bijstand.

Ter kennismaking zijn er 30 september en 7, 14 en 21 oktober inloopdagen van 9.00 tot 12.00 uur. Tandartspraktijk Totaal is gevestigd aan de Gieterijstraat 48 in Ridderkerk (vlakbij Dirk van de Broek).