Gezin onderdak in Guatemala

RIDDERKERK - De Ridderkerkse Vrouwen voor Vrede hebben 1500 euro geschonken aan Constru Casa, een Nederlandse stichting die sinds 2004 huizen bouwt in Guatemala. De cheque uit de opbrengsten van het Snuffelpand werd in ontvangst genomen door Nicolette van Welzen.
Volgens de secretaris van Constru Casa kan met deze gift letterlijk de basis worden gelegd voor een nieuw huis. "Met dit geld kunnen we een gezin onderbrengen in één kamer. Dat is al een hele vooruitgang, want veel gezinnen leven er gammele hutjes en slapen op de aarden vloer" vertelt Nicolette. De stichting kan voor slechts 4300 euro een volledige eengezinswoning realiseren. Constru Casa vraagt voor zo'n twee- of driekamerwoning met badkamer wel committent van de bewoners. Om uitbreiding van hun enkele kamer te kunnen realiseren moeten de bewoners voor 33% bijdragen in de bouwkosten. Er kan hier met maandelijkse bijdragen voor gespaard worden. "Er zijn bewoners die dat in een paar jaar voor elkaar krijgen, terwijl anderen daar wat langer over doen. Maar uiteindelijk komt hun droom wel uit: een echt huis met betonnen muren en een vloer" onderstreept Van Welzen. De afgelopen twaalf jaar heeft de stichting ruim 900 woningen weten te realiseren. Voor meer informatie: www.construcasa.org.
Op zaterdag 5 november is er weer verkoop in het Snuffelpand bij het Dillenburgplein in Slikkerveer. De winkel met weer veel nieuwe tweedehands spullen is geopend van 10.00 tot 16.00 uur. Voor gebruikte meubels kan men zaterdag tussen 10.00 en 15.00 uur kijken in de opslag annex showroom aan de P.C. Hooftstraat (tegenover de Dierenkliniek).