Geslaagde peuterochtend op Botter

RIDDERKERK - Gezellig met leeftijdgenootjes spelen in verschillende groepen. Dat kon tijdens de open peuter ochtend die OBS De Botter op 24 november samen met Yes!Kinderopvang organiseerde. Peuters van 2 of 3 jaar konden samen met hun ouders op een leuke manier kennismaken met de groep van Victor de Verkenner, de peutergroep van Yes! Kinderopvang (Olleke Bolleke) en de kleutergroepen van De Botter.
Tijdens de ochtend werden zij meegenomen op ontdekkingstocht langs alle lokalen en het schoolplein. Er werd meegespeeld, samen gezongen, gepauzeerd met fruit en wat te drinken en muziek gemaakt met ritmestokken. In elke ruimte werd weer nieuw speelgoed ontdekt waar de peuters samen met de andere kinderen naar hartelust mee konden spelen. Een ochtend bleek voor veel kinderen te kort, zij hadden graag nog veel langer willen spelen.
Met een peutercertificaat en een mooi Bottertasje met informatiemateriaal over de school en Yes!Kinderopvang gingen zij aan het einde van de open ochtend naar huis. De kinderen zijn van harte welkom om vaker te komen spelen. Peuters vanaf 2 jaar kunnen terecht op Olleke Bolleke (vanaf januari gehuisvest in De Botter) en vanaf 3,5 jaar kunnen kinderen die op de Botter zijn ingeschreven, kosteloos een dag in de week naar de groep van Victor de Verkenner. Daar kunnen ze met leeftijdgenootjes de school en hun toekomstige klasgenootjes alvast leren kennen.
Ouders en peuters die niet in de gelegenheid waren om naar de open peuterochtend te komen, maar wel graag eens willen zien hoe er in de groepen wordt gewerkt, kunnen daarvoor een afspraak maken met Debby Wernke, directeur van basisschool De Botter via debby.wernke@ozhw.nl.