Huis aan Huis collecte voor kinderhulp Roemenië

RIDDERKERK - Tussen 5 en 17 december gaan in Ridderkerk  tientallen collectanten op stap om middels een huis aan huis collecte geld op te halen voor de Stichting Draagt Elkanders Lasten. Deze stichting zet zich al 21 jaar in voor hulp aan de allerarmsten in Roemenië.

De opbrengst van de collecte zal onder andere worden besteed aan een project voor sociale dagopvang van kinderen in de Roemeense stad Botosani. Dit project biedt kinderen meerdere dagen per week na schooltijd opvang, warme maaltijden, huiswerkbegeleiding en extra scholing en begeleiding van sociaal werkers. Dit alles omdat de kinderen opgroeien in omstandigheden waar dit allemaal niet mogelijk is. De stad Botosani ligt in het noordoosten van Roemenië in een van de armste gebieden van het land. De omstandigheden van de gezinnen die hier wonen zijn erbarmelijk en dit project voorziet in een behoefte voor de jeugd tussen 2 en 14 jaar.

Daarom durft het bestuur van Stichting Draagt Elkanders Lasten opnieuw een beroep op de inwoners van Ridderkerk te doen om de collectanten niet met lege handen weg te sturen. "De Roemenen staan minder goed bekend nu de criminelen in West Europa hun slag proberen te slaan. Dat zijn er echter maar weinigen, terwijl er zeer veel in armoede moeten leven, en daar doen we het voor" aldus het bestuur van de stichting.

Door dit project onder kinderen leren ze juist normen en waarden en worden ze van de straat gehouden zodat ze niet in het criminele circuit terechtkomen.

Bijdragen kan ook met een gift op bankrekeningnummer 67.04.71.046, t.n.v. Stichting Draagt Elkanders Lasten te Ridderkerk o.v.v. "Kinderhulp".