Peuters in de ban van simpele muziekinstrumenten (foto Tim Leguijt)

Concert voor de kleintjes

RIDDERKERK - De Is-Dit-Wat-voor-Jou-week van ToBe in Ridderkerk begint op zaterdag 21 januari met een speciaal concert voor de allerkleinsten. Om 10.30 uur is er in Het Plein een Ukkepuk-concert dat gericht is op kinderen van 0 tot 5 jaar.

Op deze ochtend kunnen dreumesen, peuters en kleuters samen met hun (groot)ouders  in een educatieve setting genieten van live muziek en contact maken met de muzikanten. Ze mogen ze zelfs aanraken! Iedereen kan meedoen door te klappen, zingen en bewegen, terwijl de kleintjes op schoot zitten bij mama of papa. Er worden licht klassieke stukken en kinderliedjes gespeeld. Toegang voor kinderen van 0 tot en met 7 jaar is gratis. Ouders/verzorgers betalen € 6,- per kaartje. Let op! De gratis kaartjes voor de kleintjes moeten ook worden besteld! Kaarten bestellen kan via www.tobe.nl/agenda.

Open lessen

Tijdens de Is-Dit-Wat-Voor-Jou-Week zijn er voor alle leeftijden gratis open lessen in Het Plein. Al voor kinderen van 1, 2 en 3 jaar is er Muziek op Schoot en Muziek voor Peuters op dinsdag en woensdag. Voor kinderen van 4 en 5 jaar is er Muziek voor Kleuters op woensdag. Gedurende de hele week zijn er voor kinderen van 6 tot met 12 jaar verschillende muziekklassen zoals harp, piano, drums, viool, zang, cello en keyboard. Kinderen van 8 tot en met 12 jaar kunnen ook meedoen met de Popschool 4 Kids Kennismakingscursus. Op donderdag 26 januari zijn er cursussen voor jongeren vanaf 12 jaar en het Barok Ensemble voor volwassenen vanaf 21 jaar. Dit is een greep uit het muziekaanbod in Het Plein. Het volledige programma van de Is-Dit-Wat-voor-Jou-week is te vinden op: www.tobe.nl.