Na de onthulling van het logo was er volop beweging

Building Arts: De jeugd staat centraal

RIDDERKERK - Afgelopen zaterdag 14 januari is in de foyer van theater Het Plein stichting Building Arts officieel geopend door cultuurwethouder Marten Japenga. Na een sfeervolle inloop met de Guus Bok Liveband, hield oprichter Marco van 't Wout een toespraak waarin het doel en de activiteiten van de Ridderkerkse stichting duidelijk werd.
"Wij willen elk kind in Ridderkerk de mogelijkheid geven om in contact te komen met kunst en cultuur. Voor ons is het doel de ontwikkeling van een kind. Dit doen we door theater, of beter gezegd kunst, in te zetten als middel om de sociale – en cognitieve vaardigheden van kinderen en jongeren te stimuleren" vertelt Van 't Wout. Om zijn woorden kracht bij te zetten deelde Van 't Wout daarom aan alle aanwezige kinderen een voucher uit voor een gratis proefles. Wethouder Japenga wenste Building Arts veel succes toe: "Uiteindelijk hopen we, ook met de oprichting van Building Arts, dat we elkaar kunnen versterken. Dat we Ridderkerk mooier maken, dat er genoeg te doen is in dit dorp en dat vooral de kinderen iets leren en zich vermaken. Initiatiefnemers als Van 't Wout hebben we gewoon nodig in ons dorp."
Na de toespraak knipte de cultuurwethouder formeel een lintje door, waardoor het logo van Building Arts werd onthuld en de stichting voor geopend werd verklaard. Bij alleen woorden bleef het niet, want Van 't Wout had nog een theaterworkshop in petto voor het aanwezige publiek. Building Arts start vanaf 1 februari met het aanbieden van theaterlessen in de Spiegelzaal in het gemeentehuis van Ridderkerk. Voor meer informatie en een gratis proefles: www.building-arts.nl.