Medaille voor Neelysha de Kok

RIDDERKERK - Op zaterdag 14 januari was de eerste districtswedstrijd voor de instappers N2 in Amsterdam. De eerste officiële wedstrijd voor Neelysha de Kok en Chelsea Bruijn van OKK Ridderkerk.
Beide meisjes begonnen met hun vloeroefening. Chelsea liet een mooie oefening zien inclusief een prima arabier flikflak die ze nog maar een week of twee alleen doet. Cijfer: 12,133 (4e cijfer van de wedstrijd!). Neelysha had iets meer moeite met het turnen van haar oefening en liet wat punten liggen met haar serie overslagen. Wel sprong ze in haar eerste serie de bonus serie arabier dubbel flikflak. Cijfer: 11,267. Op sprong lieten beide meisjes een goede overslag zien. De tweede sprong was een arabier-streksprong. Ook daar lieten de meisjes zien wat ze kunnen. Chelsea scoorde een 12,075 en Neelysha een 13,000. Neelysha behaalde de hoogste score van alle meisjes op dit toestel. Op de rekstok moeten beide meisjes het element ¾ reus turnen. Een element wat ze beide moeilijk vinden en nog maar pas op de training is gelukt. Altijd spannend wat er dan op de wedstrijd gebeurd. Helaas ging Chelsea zo hard dat ze niet in steun op de rekstok kon eindigen en liet hier punten liggen. Cijfer: 8,767. Neelysha verraste de trainers door de ¾ reus te laten lukken en behaalde een 10,600 (8e). Op de balk deed Chelsea haar oefening uiterst geconcentreerd en werkte erg netjes. Helaas moest ze met de koprol de balk voortijdig verlaten, maar daar was al een klein beetje rekening mee gehouden. Cijfer: 10,900. Neelysha turnde een mooie balkoefening inclusief de radslag. Cijfer: 12,600 (4e).
Chelsea eindigde op de dertiende plaats. Neelysa kreeg onverwachts een medaille voor het behalen van de vierde plaats. Over twee weken komen ze alweer in actie voor hun tweede districtswedstrijd in Hellevoetsluis.