FOTO

Veel belangstelling voor Crezéepolder

RIDDERKERK - De officiële opening van de Crezéepolder als nieuw natuur- en wandelgebied heeft vrijdagmiddag veel belangstelling getrokken. Er moest deze week zelfs tot een inschrijfstop worden besloten omdat het aantal aanmeldingen hoger was dat het aantal mensen dat kon deelnemen aan de kennismakingswandelingen met een natuurgids. In kleine groepjes ging men zo met ruim 300 mensen het gebied in. Gedeputeerde Han Weber, die het lint mocht doorknippen, had voor de afvallers een troostend woord: "Want iedereen heeft nog jarenlang gelegenheid om in dit mooie gebied te wandelen."

De provinciebestuurder noemt de natuurpolder tussen Ridderkerk en Hendrik-Ido-Ambacht een aanwinst voor de regio. "De natuur kan zich hier goed ontwikkelen. Er is al een visarend gesignaleerd, er zit een mooie kolonie lepelaars en de bever krijgt hier weer kansen."